Florerende centrumgebieden vergroten de aantrekkingskracht van steden en dorpen. Centrummanagers bevorderen dit door samen met de gemeente structureel aan een gezond ondernemingsklimaat te werken, bezoekers altijd gastvrij te ontvangen en bewoners zich thuis te laten voelen. Een goed centrummanagementplan vertrekt daarom altijd vanuit de behoeften, belangen en doelen van álle stakeholders in het gebied.
Gezond functionerende binnensteden, dorpscentra en winkel- en horecagebieden gedragen zich net als ecosystemen in de natuur. Alle in het gebied aanwezige partijen leven in een voortdurende wisselwerking met elkaar en met hun omgeving. De (frictie)energie die hierdoor ontstaat, is een belangrijke motor voor activiteiten, nieuwe ideeën en concurrentiekracht. De centrummanager, per definitie onafhankelijk en boven alle partijen staand, leidt deze krachten in goede banen.
De invulling van het centrummanagement is dus situationeel en maatwerk. In het ene gebied kan de focus liggen op professionalisering van de ondernemersvereniging en verbeteren van de onderlinge samenwerking. Op een volgende plek betekent centrummanagement werken aan een leegstandsaanpak of transformatiestrategie. En in weer een ander geval is de centrummanager verantwoordelijk voor het gebiedsbrand en de contactpersoon voor city marketing.
De adviseurs van Stad & Co vullen hun rol en activiteitenpakket als centrummanager 100% op maat in. Eén ding maakt er echter onveranderlijk deel van uit: onze overtuiging dat je alleen weliswaar vaak sneller bent, maar samen altijd sterker staat.