De impactanalyse, die werd uitgevoerd door onderzoeksbureau Q&A, resulteerde in vijf conclusies:
In opdracht van de Retailagenda, en in samenwerking met INretail en NRW, voerde onderzoeksbureau Q&A een uitgebreide impactanalyse uit naar de gevolgen van de coronacrisis op de non-foodretail. In 2020 is in een periode van tien weken onderzoek gedaan naar de verwachtingen van de stakeholders: de consument, retailers (grootwinkelbedrijf), retailers (mkb), vastgoed en gemeenten. In het opgeleverde rapport worden de verwachtingen en constateringen per stakeholder toegelicht. Daarbij ontstaat een zorgelijk beeld waarbij omzetten kelderen, veel winkels verdwijnen en er in de grote steden nog meer leegstand zal zijn.
De volledige resultaten leest u hier.
Op 21 en 22 juli jl. heeft de Retailagenda vier goed bezochte webinars georganiseerd over de impact van het coronavirus op de retail non-food. Gemist? Via deze playlist op het YouTubekanaal van de Retailagenda kijkt u de webinars terug.