De ondernemers in de Gijsbrecht van Amstelstraat willen zich onderscheiden met een herkenbaar streetbrand.
Vanaf half februari 2017 voert Stad & Co winkelstraatmanagement in de Gijsbrecht in Hilversum uit. Stad & Co vormt de wensen en behoeften van de ondernemers om naar concrete lange- en korte termijn acties. Denk hierbij aan het verder professionaliseren van de vereniging, zorgen voor een schone en veilige straten, maar ook de begeleiding richting een herprofilering van de straat en de positionering van het winkelgebied in Hilversum en de regio.
Onder gebiedsbranding verstaan we het branden of ‘merken’ van een geografisch gebied, een winkelstraat of binnenstad bijvoorbeeld. Een gebiedsbrand is een geheel van samenhangende beelden, gevoelens en gedachten die regelmatige bezoekers en klanten exclusief aan een winkelstraat- of gebied koppelen.
De ondernemers in de Gijsbrecht van Amstelstraat waren op zoek naar een partij die hen professioneel kon ondersteunen bij het ontwikkelen van een relevant, herkenbaar en onderscheidend eigen ‘streetbrand’, gebaseerd op een eveneens vast te stellen aansprekende positionering en kernpropositie.
In dit traject is samen met een ‘brandingwerkgroep’, bestaande uit ondernemers, buurtbewoners, vastgoedeigenaren, andere betrokkenen uit het gebied (Hilversum Marketing) én het ontwerpbureau Holland Centraal / SOS Design, gewerkt aan de profilering en branding van de Gijsbrecht van Amstelstraat.
De Gijsbrecht had behoefte aan een helder brandrapport, waarmee ze haar marketing- en communicatiestrategie voor de komende jaren handen en voeten konden geven. Daarnaast was er een grote wens om dit hernieuwde ‘merk’ te vertalen naar een eigentijdse huisstijl en vormgeving. Na een ontwikkeling van negen maanden is een brandrapport, een marketingcommunicatieplan en een nieuwe huisstijl opgeleverd.
Stad & Co heeft de ondernemers van De Gijsbrecht professioneel ondersteund bij het ontwikkelen van het brandrapport.
Meer informatie over streetbranding? Of zelf op zoek naar een streedband? Ga naar de onderscheidende stad.