Streetbranding De Gijsbrecht van Amstelstraat
Streetbranding De Gijsbrecht van Amstelstraat
Stad & Co vormt sinds 2017 de wensen en behoeften van de ondernemers om naar concrete korte- en lange termijn acties. Denk hierbij aan het verder professionaliseren van de vereniging, de begeleiding richting een herprofilering van de straat en de positionering van het winkelgebied in Hilversum en de regio. Om de positionering kracht bij te zetten willen de ondernemers in de Gijsbrecht van Amstelstraat zich onderscheiden met een herkenbaar streetbrand.
Gebiedsbranding
Onder gebiedsbranding verstaan we het branden of ‘merken’ van een geografisch gebied, een winkelstraat of binnenstad bijvoorbeeld. Een gebiedsbrand is een geheel van samenhangende beelden, gevoelens en gedachten die regelmatige bezoekers en klanten exclusief aan een winkelstraat- of gebied koppelen. Stad & Co is gevraagd de ondernemers in de Gijsbrecht van Amstelstraat te ondersteunen bij het ontwikkelen van een relevant, herkenbaar en onderscheidend eigen streetbrand, gebaseerd op een eveneens vast te stellen aansprekende positionering en kernpropositie.
Concrete output
De ondernemers uit de Gijsbrecht hadden behoefte aan inzicht in hun gebiedsidentiteit, welke als input dient voor een eigen ‘merk’ en een eigentijdse huisstijl en vormgeving. Daarnaast bestond er een grote wens om dit hernieuwde ‘merk’ te voorzien van een marketing- en communicatiestrategie, waar het bestuur de komende jaren mee uit de voeten kan. Na negen maanden is een brandrapport, een marketingcommunicatieplan en een nieuwe huisstijl opgeleverd.