Streetbranding Beethovenstraat Amsterdam
In 2015 kreeg de Beethovenstraat te maken met een ‘identiteitscrisis’. Paste het imago van chique straat vol met, en voor oude dames nog wel bij de werkelijkheid? Het antwoord was nee. De buurt blijkt een veel jonger, creatiever en eigenwijzer publiek te hebben dan verwacht. Jonge gezinnen en tweepersoons-huishoudens voeren de boventoon. Om een nieuwe weg in te slaan heeft Stad & Co een streetbranding traject begeleid voor de Beethovenstraat.
Branding Beethovenstraat
De BIZ Beethoven wil met het project ‘branding Beethovenstraat’:
- Een nieuwe en collectieve koers ontwikkelen voor de straat, aan de hand van een eigen streetbrand gericht op een jongere doelgroep;
- De promotie en profilering van de straat verbeteren;
- De Beethovenstraat aanpassen aan de nieuwe economische realiteit;
- De samenwerking vergroten, zowel onderling als met de pandeigenaren.
Werkwijze
Stad & Co is gestart met het uitvoeren van passantenonderzoek onder bezoekers van de Beethovenstraat. Zo is er gevraagd naar hun motivatie om te winkelen in deze straat en hun oordeel over verschillende aspecten van het gebied. Uit verschillende creatieve sessies zijn vervolgens de propositie en positionering van de Beethovenstraat gedestileerd. Op basis van een aantal scherp geselecteerde ‘merkwaarden’ heeft een creatief bureau een aantrekkelijke huisstijl ontwikkeld.