Streetbranding Beethovenstraat

Streetbranding Beethovenstraat
In 2015 kreeg de Beethovenstraat te maken met een ‘identiteitscrisis’. Paste het imago van chique straat vol met, en voor oude dames nog wel bij de werkelijkheid? Het antwoord was nee. De buurt blijkt een veel jonger, creatiever en eigenwijzer publiek te hebben dan verwacht. Jonge gezinnen, 2 persoons-huishoudens voeren de boventoon. Om een nieuwe weg in te slaan heeft Stad & Co een streetbranding traject begeleid voor de Beethovenstraat.
Doelstelling
Winkeliersvereniging De Beethoven wil met het project ‘branding Beethovenstraat’:
- Een nieuwe en collectieve koers ontwikkelen voor de straat, aan de hand van een eigen streetbrand gericht op een jongere doelgroep;
- De promotie en profilering van de straat verbeteren;
- De Beethovenstraat aanpassen aan de nieuwe economische realiteit;
- De samenwerking vergroten, zowel onderling als met de pandeigenaren;
Onderzoek
Stad & Co is gestart met het uitvoeren van passantenonderzoek onder bezoekers van de Beethovenstraat, de Cornelis Schuytstraat en het Gelderlandplein naar hun motivatie om te winkelen in deze gebieden en hun oordeel over verschillende aspecten van het winkelgebied.