De winkeliers, horecaondernemers, vastgoedeigenaren en de gemeente Heerhugowaard bundelen al langer de krachten rond het stadshart. De openbare ruimte is onlangs opnieuw ingericht en concrete acties helpen steeds meer de bezoekers de weg te vinden naar de aanwezige voorzieningen. Toch zijn alle partijen er samen van overtuigd dat er nog meer ‘in de pot zit’. Stad & Co is gevraagd een traject op te zetten om gezamenlijk de positionering van het stadshart te bepalen. In combinatie met een eveneens op te zetten structureel samenwerkingsverband, ontstaan daardoor álle mogelijkheden om het stadshart de komende jaren krachtig en gericht te promoten!
De huidige ‘stad van kansen’ – zoals Heerhugowaard zichzelf noemt – ontstond in circa een halve eeuw tijd. Doordat de groei planmatig verliep, gestuurd door opeenvolgende nationale Nota’s Ruimtelijke Ordening, groeide het voorzieningenniveau gelijkmatig mee. Het winkelaanbod, de kunst- en cultuurprogrammering en de horeca in het stadshart zijn ruim en gevarieerd en trekken ook bezoekers uit de regio. Onder andere winkelcentrum Middenwaard, het Cool-theater, bioscoop Vue, het horecaplein en het nieuwe gemeentehuis annex ontmoetingsplek en bibliotheek vervullen hierin een belangrijke rol. De voormalige ‘groeikern’ Heerhugowaard heeft precies gedaan wat haar naam zegt: groeien. Van een paar gehuchten met enkele duizenden mensen naar een plaats met meer dan 50.000 inwoners.
Lees meer over de onderscheidende stad.