Identiteit & positionering

Positionering winkelgebieden Den Helder

Samen werken aan zeven onderscheidende en duidelijk herkenbare winkelgebieden. Stad & Co is gevraagd om een identiteits- en positioneringstraject te leiden voor zeven winkelgebied in Den Helder. De positionering moet helpen nieuwe bezoekers aan te trekken, bestaande bezoekers te behouden en hun loyaliteit te vergroten.

Gebiedsoverstijgend samenwerken

De winkelstructuur van Den Helder bestaat uit de binnenstad, de Marsdiepstraat, winkelcentrum Schooten Plaza en de woon/winkelboulevard Ravelijncenter. Ook het Loopuytpark, winkelcentrum De Riepel en winkelcentrum Dorperweerth in Julianadorp horen bij gemeente Den Helder. Het onderscheid tussen alle winkelgebieden in de gemeente is de laatste jaren steeds kleiner geworden. In Den Helder slaan de Detailhandelsfederatie Den Helder (DFD) – waarin alle winkelgebieden zijn vertegenwoordigd – en de gemeente, de handen daarom overtuigd ineen. In het Helders Akkoord spreken ze samen de ambitie uit om in 2017/2018 alle gebieden weer onderscheidend en duidelijk herkenbaar op de kaart te zetten.

Gebiedsidentiteit en positionering

Stad & Co is gevraagd om een identiteits- en positioneringstraject te leiden voor ieder winkelgebied. Het onderscheidende, aantrekkelijke en herkenbare ‘verhaal’, inclusief merkwaarden, wordt vertaald naar een concreet actieplan. Een positief, onderscheidend en aantrekkelijk verhaal vergroot en versterkt de aantrekkingskracht en de herkenbaarheid van een winkelgebied. Het helpt nieuwe bezoekers aan te trekken, bestaande bezoekers te behouden en hun loyaliteit te vergroten.

Soortgelijke projecten

Streetbranding De Gijsbrecht van Amstelstraat

 

Positionering en branding Rozengracht

 

Gebiedsbranding Spuibuurt Amsterdam

 

meer weten?

 

Eveline van der Vliet

senior communicatiespecialist
mail mij     LinkedIn
 

Marlot van Dijken

senior adviseur
mail mij     LinkedIn