Visie & strategie

De Nieuwe Winkelstraat: Geldermalsen

Samen met Platform De Nieuwe Winkelstraat (DNWS), plaatselijke stakeholders zoals ondernemers en de gemeente en de lokale Rabobanken helpen we winkelgebieden in heel Nederland toekomstbestendig te worden. Stad & Co is als expert betrokken om Geldermalsen samen mooier te maken.

Toekomstbestendig winkelgebied

Concurrentie met het internet, veranderend consumentengedrag, vergrijzing en de economische crisis van de afgelopen jaren hebben de positie van winkelgebieden ter discussie gesteld. Voor winkelgebied Geldermalsen is dat niet anders. Er zijn dan ook fundamentele vragen aan de orde met betrekking tot de toekomst van het centrum van Geldermalsen als winkelgebied. Is het centrum wel toekomstbestendig als we praten over bovenstaande uitdagingen? Wat is de concurrentiepositie van Geldermalsen in relatie tot de winkelgebieden in de omliggende dorpen en steden? Waarmee onderscheidt Geldermalsen Centrum zich van zijn concurrenten? Wie zijn de huidige en de toekomstige consumenten en wat zijn hun behoeften en wensen? Sluit het aanbod van Geldermalsen (winkels, horeca, cultuur en beleving) aan bij de wensen van deze (potentiele) consumenten? En zijn tot slot de ondernemers, de vastgoedeigenaren, de gemeente en andere belanghebbenden zich bewust van het feit dat niets doen de achteruitgang betekent en zijn deze partijen bereid om gezamenlijk te investeren in het toekomstbestendig maken van Geldermalsen Centrum?

Wie is Geldermalsen Centrum?

Hét fruitdorp aan de Linge: puur kwaliteit en gastvrij. De ondernemersvereniging heeft een visie en businessplan ontwikkeld als basis voor branding van Geldermalsen Centrum als ‘Het fruitdorp aan de Linge’. Ook beschikt het centrum over een eigen beeldmerk. Aan de visie is een strategie met concrete doelen en acties gekoppeld op drie pijlers: ‘verleidelijk’, ‘het fruitdorp’ en ‘aan de Linge’.

De uitdaging is dat de belofte (verleidelijk en puur) in alle aspecten waar wordt gemaakt, in het kader van: openbare ruimte, beleving, aanbod, service, gemak en kwaliteit, buiten en binnen, het hele jaar door. ‘Hét fruitdorp aan de Linge’ biedt een goede basis voor het creëren van een onderscheidende propositie voor Geldermalsen.

meer weten?

 

Farzad Ghaus

oprichter en managing partner
mail mij     LinkedIn