Seminar: 'De kracht van collectieve marketing'

Stad&Co, Platform De Nieuwe Winkelstraat, de Hogeschool van Amsterdam, Universiteit Utrecht en Q&A Research organiseren op woensdagmiddag 8 juni 2016 het seminar: De kracht van Collectieve Marketing voor Winkelgebieden.

De consumentenbestedingen in de winkelstraten lopen terug en faillissementen van winkeliers zijn aan de orde van de dag. Steeds meer ondernemers in winkelgebieden zien in dat samenwerking noodzakelijk is om succesvol te zijn én te blijven. Maar hoe zet je een duurzame samenwerking op? Welke collectieve marketingacties hebben effect? En waar zit de consument eigenlijk op te wachten?

Tijdens het seminar geven wij antwoord op deze vragen aan de hand van de eerste resultaten van een 2-jarig onderzoeksproject over het succes van collectieve marketing voor binnenstedelijke winkelgebieden.

De volgende zaken komen onder andere aan bod:

Activiteit en Succes van Collectieven

  • Hoeveel ondernemerscollectieven zijn er in binnenstedelijke winkelgebieden?
  • Op welke online kanalen zijn collectieven actief en welke diensten bieden ze aan?
  • Waar lopen collectieven tegen aan: wat werkt wel, wat werkt niet?
  • Waar moeten collectieven zich op focussen met betrekking tot online aanwezigheid?
  • De behoeften van de Consument?
  • Wat willen consumenten voor online diensten en activiteiten in winkelgebieden?
  • Wat maakt dat consumenten vaker en langer een winkelgebied bezoeken?

Inspirerende Praktijkcases

  • De organisatie van het collectief en de offline en online marketingstrategie van het Museumkwartier in Amsterdam
  • Het community concept ‘Shop & The City’ in Sint-Truiden, een mooi voorbeeld van samenwerking tussen ondernemers, succesvol ontvangen door de consumenten.

Demonstratie loyaltycard voor winkelgebieden

  • Het loyalty- en gift card platform van CCV ondersteunt steden en ondernemers om consumenten naar de stad te trekken. Bent u benieuwd hoe? Probeer het zelf op 8 juni en maak kans op een weekend Sint-Truiden!

Kom langs en discussieer mee over wat wel en wat niet werkt, wat de trends zijn, wat consumenten willen, en neem concrete, praktijkgerichte adviezen mee naar huis! Het programma vindt u door te klikken op deze link. Hier kunt u zich direct aanmelden door het registratieformulier in te vullen.

Graag tot ziens op woensdag 8 juni 2016, 13:30 uur in Amsterdam

Meer weten? Neem contact op met Farzad Ghaus van Stad&Co via: farzad@stadenco.nl of 06 1966 6519.

Delen

Farzad Ghaus

Directeur / Senior projectmanager mail mij LinkedIn